dac-a-1
dac-a-2
dac-a-3
dac-camin-batrani-1
dac-camin-batrani-2
dac-hecuba
dac-sediu-5
dac-vovidenia
Choosing web hosting is always a challenge, please consider this hostmonster review and greengeeks review.
   
 

sigla informatii diverse

 

 

 

ANUNŢ PRIVIND SELECŢIA DE VOLUNTARI

           

Direcția de Asistență Comunitară Iași își manifestă disponibilitatea de a colabora cu voluntari în temeiul art. 9 din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România.

Informatii suplimentare - detalii aici

 

 

TICHETE SOCIALE

acordate copiilor preşcolari proveniţi din familii aflate în situaţie de risc

Primăria Municipiului Iaşi, prin Direcţia de Asistenţă Comunitară Iaşi, a începute cu data de 12 septembrie 2016, primirea de solicitări privind acordarea stimulentului educaţional, pentru anul şcolar 2016 - 2017.

Cadru legal:

- Legea nr. 248/2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate şi a procedurii de acordare a tichetelor sociale pentru grădiniţă.

- OUG 14/2016, pentru modificarea art.2 din Legea nr.248/2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate;

- H.G.15/2016 privind Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.248/2015.

- H.G.626/2016 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.248/2015, privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate şi a procedurii de acordare a tichetelor sociale pentru grădiniţă, aprobate prin H.G. nr.15/2016;

Scop:

-Stimularea participării în învăţământul preşcolar al copiilor din familii defavorizate şi creşterea accesului la educaţie al acestora.

Obiectiv:

-Creşterea gradului de educaţie la nivelul copiilor din familiile defavorizate

Beneficiari:

-Copiii care frecventează activităţile unităţilor preşcolare, proveniţi din familii aflate în situaţie de risc.

Beneficiu acordat:

-Un tichet social pentru grădiniță de 50 de lei lunar, pentru perioada septembrie – iunie a anului şcolar.

Condiţii de acordare:

Stimulentul educaţional se acordă familiilor cu mai puțin de 284 de lei venituri lunare pe membru de familie (2 x Venitul Minim Garantat pentru o persoană singură) și este condiționat de prezența zilnică a copiilor, la grădiniţă.

Modalitate de acordare:

- cerere – declaraţie pe proprie răspundere însoţite de actele doveditoare privind componenţa familiei, precum şi a veniturilor realizate de către membrii săi;

- dovada înscrierea/frecventarea activităţilor organizate de grădiniţă;

- alte documente ataşate:

1.Documentele prin care se stabileşte componenţa familiei:

- livretul de familie.

- copie certificată sau, după caz, autentificată pentru conformitate cu originalul, pentru următoarele documente:

a) certificatele de naștere ale copiilor aflați în întreținerea familiilor defavorizate;

b) certificatul de căsătorie;

c) hotărârea judecătorească de încredințare în vederea adopției, potrivit legii;

d) hotărârea judecătorească de încuviințare a adopției, potrivit legii;

e) dispoziția conducătorului direcției generale de asistență socială și protecția copilului sau hotărârea comisiei pentru protecția copilului ori a instanței de judecată, după caz, pentru măsura plasamentului; hotărârea judecătorească de instituire a tutelei sau, după caz, dispoziția autorității tutelare, potrivit legii;

f) hotărârea judecătorească prin care soțul/soția este declarat/declarată dispărut/dispărută;

g) hotărârea judecătorească prin care soțul/soția este arestat/arestată preventiv pe o perioadă mai mare de 30 de zile sau execută o pedeapsă privativă de libertate și nu participă la întreținerea copiilor;

h) după caz, alte acte doveditoare privind componența familiei.

2.Acte de venit:

- adeverinţe cu salariul net şi cu menţiunea dacă sunt primite tichete de masă, precum şi valoarea lor.

- cupoane de pensie,

- cupoane de ajutor de şomaj,

- mandate poştale de plată, extrase de cont, decizii ori dispoziţii de stabilire a dreptului, etc.

Calculul veniturilor familiei

La stabilirea venitului net lunar pe membru de familie (284 lei la acest moment), se iau în considerare toate veniturile impozabile și neimpozabile prevăzute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv cele rezultate din obligațiile legale de întreținere față de copii și/sau față de părinți, pe care membrii acesteia

le-au realizat în luna anterioară solicitării stimulentului educațional.

Veniturile realizate de membrii familiei, inclusiv cele exceptate, se dovedesc, după caz, prin documentele eliberate de angajator, de organele fiscale sau de alte autorități competente, mandate poștale de plată, extrase de cont, decizii ori dispoziții de stabilire a drepturilor.

În cazul familiei sau persoanei singure care locuiește și gospodărește împreună cu alte familii ori persoane singure și contribuie împreună la achiziționarea sau realizarea unor bunuri și a unor venituri din valorificarea acestora ori la consumul acestora, la stabilirea venitului pe membru de familie se iau în considerare atât veniturile nete lunare proprii, cât și partea ce îi revine de drept din veniturile lunare nete realizate în comun de persoanele din gospodărie. În cazul în care nu se poate determina partea ce revine de drept, solicitantul completează o declarație pe propria răspundere pentru venitul rezultat din gospodărirea împreună.

Nu se iau în calcul:

a) sumele primite cu titlu de prestații sociale în baza Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

b) alocația de stat pentru copii prevăzută de Legea nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată, cu modificările ulterioare;

c) ajutorul social acordat în baza Legii nr. 416/2001, cu modificările și completările ulterioare, alocația pentru susținerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ajutorul pentru încălzirea locuinței acordat în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 70/2011 privind măsurile de protecție socială în perioada sezonului rece, aprobată prin Legea nr. 92/2012, cu modificările și completările ulterioare;

d) ajutoarele de stat acordate pentru activitățile agricole din fonduri publice, inclusiv cele din fonduri externe nerambursabile;

e) sumele acordate ca burse sau alte forme de sprijin financiar destinate exclusiv susținerii educației preșcolarilor, elevilor și studenților, prin programe ale Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice, altor instituții publice și private, inclusiv organizații neguvernamentale;

f) sumele primite din activitatea de zilier, în condițiile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri, republicată; g) sumele primite de persoanele apte de muncă din familie ca urmare a participării la programe de formare profesională organizate în condițiile legii, dacă acestea nu au titlu de venituri salariale;

h) sumele primite cu titlu de ajutor temporar ori ocazional din partea unor persoane fizice sau juridice ori de la bugetul de stat sau local cu titlu de ajutor de urgență.

Stimulentul se acordă lunar, pe perioada participării copilului la activitățile organizate în cadrul unităților din învățământul preșcolar, în perioada septembrie — iunie, sub rezerva îndeplinirii condiţiei de prezenţă – mai mult de 15 zile calendaristice, iar titularul tichetului social pentru grădiniță are obligația să anunțe orice modificare în componența familiei sau în veniturile acesteia în termen de maximum 15 zile de la producerea acesteia.

Magazinele afiliate  de unde se pot procura pe baza de tichete sociale produse alimentare, farmaceutice, imbracaminte si incaltaminte. 

 

 

sigla informatii diverse

   

Ajutoarele pentru încălzirea locuinţei pentru sezonul rece 2016 - 2017

            Din data de 3 octombrie 2016, Primăria Municipiului Iaşi, prin Direcţia de Asistenţă Comunitară a început acţiunea de primire a solicitărilor pentru acordarea ajutoarelor pentru încălzirea locuinţei ca urmare a prevederilor O.G. 27/2013, de modificare şi completare a OUG nr.70/2011, privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece, respectiv prevederile H.G. nr.778/2013.

 

CONDIŢII DE ACORDARE:

1. Limitele de venituri:

1.1. Pentru acordarea ajutoarelor de încălzirea locuinţei cu agent termic în sistem centralizat:

             0 - 786 lei/membru de familie pentru familii

             0 - 1082 lei pentru persoana singură

* Compensaţia se acordă prin acoperirea unui procent din consumul real de agent termic, în funcţie de venitul mediu pe membru de familie sau persoană singură.

Notă: În afară de procentele stabilite pentru ajutoarele, din bugetul de stat, prin Hotărârea de Consiliu Local nr. 435/2011, privind acordarea de ajutoare pentru încălzirea locuinţei familiilor şi persoanelor singure domiciliate în Municipiul Iaşi, au fost stabilite procente suplimentare acordate, pe tranşe de venituri, din bugetul local, în limita maximă admisă ca venit net/membru de familie pentru persoana singură, iar pentru familii s-a mărit plafonul de acordare până la limita de 1000 lei/membru de familie, procentul stabilit drept compensare procentuală fiind de 15% din suma datorata pentru agentul termic consumat pentru încălzirea locuinţei.

1.2. Pentru acordarea ajutoarelor de încălzirea locuinţei cu gaz metan, energie electrică, lemne sau combustibili solizi:

             0 -  615 lei/membru de familie

* Compensaţia este o suma fixă, în funcţie de venitul mediu pe membru de familie sau persoană singură, dar nu mai mult de consumul lunar efectiv.

2. Cererea şi declaraţia pe prorie răspundere se depune, însoţită de actele doveditoare privind identitatea, veniturile şi starea de proprietate/închiriere/folosinţă, la sediul Direcţiei Comunitare Iaşi, astfel:

- Ajutoarele pentru încălzirea încălzirea locuinţei cu gaz metan – sediul din Şos. Naţională nr.43;

- Ajutoarele pentru încălzirea încălzirea locuinţei cu agent termic, energie electrică, lemne şi combustibili solizi – sediul din Str. Mitropolit Varlaam nr.45.

* Precizăm că nu se iau în calcul la stabilirea venitului total al familiei:

- Sumele provenite din acordarea alocaţiei pentru susţinerea familiei;

- Sumele provenite din acordarea alocaţiei de stat pentru copii;

- Bugetul personal complementar;

- Ajutoarele de stat acordate producătorilor agricoli, începând cu anul 2010;

- Bursele de studiu şi bursele sociale din cadrul Programului naţional de protecţie socială "Bani de liceu";

- Veniturile obţinute din activităţile cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri.

 ATENTIE: Termenul limită de depunere al solicitărilor pentru luna noiembrie este 20 noiembrie 2016

 

 

achizitii publice dac  sigla

 

 

Anunț achiziție servicii verificare tehnică periodică centrale termice şi instalaţii de utilizare

07.10.2016

    Direcţia de Asistenţă Comunitară Iaşi intenţionează servicii verificare tehnică periodică centrale termice şi instalaţii de utilizare pentru centrale termice şi instalaţii de utilizare ale Direcţiei de Asistenţă Comunitară. Detalii [citiți mai multe]

 

 

Clarificări la anunțul privind achiziția de Servicii de pază

06.10.2016

    Clarificări la anunţul privind achiziţionarea de Servicii de pază cod CPV 79713000-5 pentru obiective ale Direcţiei de Asistenţă Comunitară.  Detalii [citiți mai multe]

 

 

Clarificări la anunțul privind achiziția de Servicii de pază

05.10.2016

    Clarificări la anunţul privind achiziţionarea de Servicii de pază cod CPV 79713000-5 pentru obiective ale Direcţiei de Asistenţă Comunitară.  Detalii [citiți mai multe]

 

 

Anunț achiziție Servicii de pază

30.09.2016

    Direcţia de Asistenţă Comunitară Iaşi intenţionează să achiziţioneze Servicii de pază cod CPV 79713000-5 pentru obiective ale Direcţiei de Asistenţă Comunitară. Detalii [citiți mai multe]

 

 

Anunț achiziție lucrări de montare

07.09.2016

    Direcţia de Asistenţă Comunitară Iaşi intenţionează să monteze detectoare automate de gaz pentru obiective ale Direcţiei de Asistenţă Comunitară. Detalii [citiți mai multe]

 

 

Anunț achiziție servicii de proiectare

06.09.2016

    Direcţia de Asistenţă Comunitară Iaşi intenţionează să achiziţioneze servicii de proiectare pentru obiective ale Direcţiei de Asistenţă Comunitară. Detalii [citiți mai multe]

 

 

Anunț achiziție lucrări de reparații

06.09.2016

    Direcţia de Asistenţă Comunitară Iaşi intenţionează să achiziţioneze lucrări de reparație pentru hidroizolaţie terasă şi finisaje interioare la obiectivul PT5 str Carpaţi nr. 13-15. Detalii [citiți mai multe]

 

 

Anunț achiziție lucrări de reparații

06.09.2016

    Direcţia de Asistenţă Comunitară Iaşi intenţionează să achiziţioneze lucrări de reparație prin inlocuirea gresiei deteriorate la obiectivul Direcţia de Asistenţă Comunitară. Detalii [citiți mai multe]

 

 

Anunț achiziție medicamente

04.08.2016

    Direcţia de Asistenţă Comunitară Iaşi intenţionează să achiziţioneze medicamente cod CPV: 33690000-3 (produse farmaceutice)

Detalii [citiți mai multe]

 

 
Rapoarte de activitate
Date contact

DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ COMUNITARĂ

Adresa: str. Mitropolit Varlaam nr. 54
Cod poştal: 700198
Tel: 0232-206.344
        0332-440.647
Fax: 0232-230.767 

Email: dac_iasi@yahoo.com

PROGRAM PUBLIC

Serviciile Alocaţii şi Indemnizaţii, Ajutor Social şi Autoritate Tutelară
Luni 8:30-12:30
Marţi 8:30-12:30
Joi 12:00-16:00

Registratură:
Luni, Marţi, Miercuri 8:30-12:30
Joi 12:00-16:00,
Vineri 8:30-11:00

Casierie:
Luni, Marţi, Miercuri, Joi:
13:00-15:30

Achizitii publice
Lapte praf gratuit

Revista Bunicii Buciumului

Bunicii Buciumului

Proiecte europene

proiect-VAST-vulnerabil-dar-activ-social-ca-tine

AFIS-COMBATERE-TRAFIC-UMAN

dac-12