ADULŢI
Acte necesare în vederea efectuării anchetei sociale necesară la Comisia de Evaluare Complexa a Persoanelor Adulte cu Handicap Iaşi
Acte necesare în vederea efectuării anchetei sociale necesară încadrării persoanei adulte în grad de handicap/CEPAH:
- act de identitate;
- referat privind situaţia medicală prezentă, întocmit de medicul specialist;
- scrisoare medicală-tip de la medicul de familie;
- certificat de ȋncadrare ȋn grad de handicap din anul precedent (dacă este cazul);
- notificare privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Acte necesare ȋn vederea instituirii curatelei speciale
Acte necesare ȋn vederea instituirii curatelei speciale (art. 167 Noul Cod Civil):
- Certificatul de grefă (dovada că pe rolul instanţei este deschis dosar având ca obiect: punerea sub interdicţie);
- actele de identitate: reclamant, pârât şi persoana care este propusă pentru a fi desemnată curator;
- adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie pentru persoana propusă ca şi curator;
- cererea reclamantului;
- declaraţia olografă/ autentificată a persoanei propusă ca şi curator;
- notificare privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Menţionăm că desemnarea unui curator special pentru o persoană cu discernământ, conform art. 178 Noul Cod Civil, intră ȋn atribuţiile instanţei de judecată.
Acte necesare efectuării anchetei sociale solicitată la internarea ȋn centre de ȋngrijire şi asistenţă medico-socială
Acte necesare efectuării anchetei sociale solicitată la internarea ȋn centre de ȋngrijire şi asistenţă medico-socială:
- cererea persoanei/ reprezentantului legal (dacă este cazul);
- actul de identitate;
- certificatul de naştere, de căsătorie sau de deces al apărţinătorului;
- documentul care atestă ȋncadrarea ȋn grad de handicap;
- documente doveditoare ale veniturilor (cupon pensie/ adeverinţă venit);
- documente doveditoare ale situaţiei locative;
- investigaţii paraclinice;
- angajament de plată de principiu (pentru persoanele care au venituri sau pentru membrii familiilor acestora);
- adeverinţe de venit pentru membrii de familie ȋn vederea efectuării de către aceştia a co-plăţii pentru persoana cu dizabilităţi;
- documentul care atestă reprezentarea legală (unde este cazul);
- fişa de Evaluare socio-medicală geriatrică/ Grila de Evaluare a persoanelor vârstnice;
- notificare privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Actele necesare efectuării anchetei sociale pentru internarea ȋntr-un centru rezidenţial pentru persoane vârstnice
Centrele rezidenţiale pentru persoane vârstnice ale Direcţiei de Asistenţă Socială sunt:
Căminul de pensionari “Sf. Cuv. Parascheva” Iaşi strada Codrescu, nr. 6
Căminul de bătrâni “Sfinţii Ȋmpăraţi Constantin şi Elena” Iaşi strada Mihai Cornea numărul 40-46
Actele necesare efectuării anchetei sociale pentru internarea ȋntr-un centru rezidenţial pentru persoane vârstnice:
- Cerere de admitere (formă olografă, nu există tipizat);
- Actele de stare civilă ale solicitantului: act de identitate din care să reiasă domiciliul stabil pe raza municipiului Iaşi, certificate de naştere, certificate de căsătorie/ hotărâre de divorţ, certificate de deces al soţului/ soţiei.
- Cupon de pensie recent;
- Declaraţie notarială că nu are copii sau reprezentant legal (acolo unde este cazul);
- Declaraţie notarială privind obligaţia de plată a diferenţei de contribuţie de ȋntreţinere până la concurenţa valorii integrale stabilite însoțită de acte privind veniturile aparținătorilor: adeverinţă de venit/ cupon pensie; adeverinţă de elev/ student (acolo unde este cazul) și certificate de naştere şi acte de identitate ale aparținătorilor;
- Analize medicale (Radiografie toracică; Electrocardiogramă şi examen cardiologic; Examen Psihologic şi Examen Psihiatric);
- Adeverinţă medicală de la medicul de familie din care să reiasă că solicitantul nu suferă de boli transmisibile sau psihice şi este apt pentru a fi inclus ȋn colectivitate;
- Contractul de proprietate al locuinţei ȋn care persoana vârstnica are domiciliul stabil (acolo unde este cazul);
- Fişa de Evaluare socio-medicală geriatrică/ Grila de Evaluare a persoanelor vârstnice ;
Acte solicitate după evaluarea dosarului în comisie:
- Analize de laborator (hemoleucograma, VSH; Glicemie, Uree, TGP, TGO, Sumar urină, Coprocultură);
- Dosar medical de la medicul de familie, completat şi parafat la zi;
- notificare privind prelucrarea datelor cu caracter personal